Sunday, March 8, 2009

Cantiknya seorang muslimah....

Perkongsian ilmu... di petang hari...

Daripada Anas, Nabi S.A.W bersabda yang bermaksud:
"Apabila seorang perempuan mendirikan solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai." (Hadis Riwayat Ahmad)

"....dan barangsiapa taat kepada Allah dan Rasul-Nya, nescaya Allah memasukkannya ke dalam syurga yang mengalir di dalamnya sungai-sungai sedang mereka kekal di dalamnya dan itulah kemenangan yang besar." (Surah An-Nisa' :13)

Sempena menyambut Maulidur Rasul keesokkan hari... marilah sama2 kita perbanyakkan selawat ke atas junjungan kita Nabi Muhammad SAW...moga sama-sama kita beroleh syafa'at...Amin.

9 comments:

Chekgu BaniHassim said...

bende yang bertutup kan lebih berharga.
macam makanan, kalau kite makan, musti nak makan makanan yang bertudung saji kan?
takmo makanan yg terdedah..

kalau dah slalu tayang, nnti dah takde ape nk ditayang dah kureng laa kan??
huhu

Selamat Hari Wanita Sedunia..!

Muslimahsolehah said...

chekgu BH..
Betul tuh..moralnye..cari la..muslimah..bukan wanita..amacam..jadik tak? nk kenen2kn ngan adik nih

Chekgu BaniHassim said...

erm...nak rushing2 awat la...
kite kne bbyk2 bersabar...
haha...

amsweet said...

salam...

aik....ni tempat cari jodah ker????..
tertutup itu penting tetapi lagi penting adalah hati....kalau hati bucukkkk tertutup camne pun ada bau......

princess damia said...

sabar2 la ms...
jgn gesa2 sgt si bh tu..
kang lari plak dia.
bh, kalau ko tak nak adik dia, adik aku pun ada.
hahahahah...

Melawis said...

Macam mudah aje golongan perempuan untuk ke syurga..namun mereka jugalah yang paling ramai terjerumus ke neraka.Subhannallah...

Muslimahsolehah said...

chekgu BH
bukan rushing..nanti melepas..kang kempunan lak..hehehe

amsweet
sambilan je..tpt baitul muslim..cari jodoh..
hati kite berbau ke amsweet?

princess damia
awat hang plak nk amik BH utk adik hang..kita main lat tali lat laa..

melawis
nauzubillahh min zalik..

bjorx said...

ait, BH nko cari calon ke? adik aku pun ada kalau minat...ahahhahaha...

BUKU_HARIAN_AKU said...

Assalamualaikum wr wb


kenalin aja aku fadil. Maaf ya aku belum sempet membacabanyak blog ini karena ini seddang di kampus.
Oh ya, entri nya ditambah ya, biar makin bagus. Fotonya juga, karena menurut aku kalau ada fotonya sama aja blog yang ada perhiasannya, selain juga bisa liat siapa tuh yang membuat blog ini.

Selamat berbagi bersama blog kamu, semoga semakin axis....

Salam kenal dari aku......
Kalau pengen kenal lebih jaug dengan aku, kirim pesan di e-mail aku, nanti bisa dapetin nomor HP aku.

Fadil
http://ahmad-fadil.blogspot.com/
e-mail: fatkhulanam@gmail.com