Monday, March 30, 2009

Ceritera cinta ke??tak dahh...

Kisah ni bukan lagi tentang cinta...tapi kisah kanak2 ribena kat sekolah tpt ana mengajar nih..
Alkisahnya begini...seperti biase lah...hari Isnin..time mood ngajar nih..kejap ade kejap takde cam biskut..best biskut chipsmore lagi...dengan berlari2 lari cucu..masuklah ana ke kelas tahun 4 Bersih dengan semangat secuit...nak mengajar subjek core ana...Sains...(apalagi..bhs omputih laa kena ckp)...cakap mestilah kena berhabuk2 sikit kat kelas kedua pandai ni...
Nak jadi citer...masa sesi perbincangan jawapan soalan tuh...
sengaja ana soal semula untuk pastikan murid2 kesayangan ni ingat ke tak..istilah atau maksud tertentu...jadi lepas satu2 sambil bagi klu...

last sekali sampaila ke perkataan "anus"(lubang punggung)... ana tanyalah murid2..
"erm..who knows what is anus?"... so..i just give clue.... "lubang...." dengan bangga dan yakinnya menjawab "lubang ....hidung" hehe... dengan tak semena-mena sambil menggebah2kan hidung masing2...apalagi...ana yang dah tak tahan nak tergelak...tutup mulut tahan ketawa dan senyum je laa...erm..moralnye..ajarla anak didik kita elok2..jangan silap bagi makna..binase...hehe...
kurang tercapai lagi la nampaknye objektif p&p sblm nih....


7 comments:

Melawis said...

Hi..hi..kelakarnya.Tak tahu pun kat sekolah rendah ada ajar istilah2 cam tu...mungkin murid2 tu salah dengar 'nose'kot.

Faris Ibrahim said...

Hehe..4 Bersih..hurm..sy tau klas ni mengajar mmg best,tapi kadang2 diaorg ni bab mengarut pun laju gak..merapu..
Tapi tersilap lubang ni mg lawak..hehe..

CIK FARAH said...

Kalau ikut kronologinya 4B tu kelas kliknya Luqman anak sedi N Naqifkan????

bjorx said...

hehe...

Muslimahsolehah said...

melawis..
cikgunye yang tak betul2 masa ngajar

faris..
syokkan? kelas nih...

cik farah..
anak sedi 4 A laa..cik farah

bjorx..
cik lin..ko mesti rindu ngan telatah budak2..kan?

bjorx said...

betul hani, kat sini mana ada incident2 macam tu...

Muslimahsolehah said...

bjorx...
tu la...sayangnye kt sekolah nih. byk sgt memori...