Tuesday, March 3, 2009

Kawan...


Dapat button dari 'tunjuk ajarku-sifu'
Syukran jazilan

Salam..entry kali nih..tak tau nak citer ape sebenarnya...
pasal KAWAN je kot...

Kawan dan sahabat ni..ada macam2.. tapi yang paling syok nye ialah kawan yang betul2 baik ngan kita...masa kita susah..masa kita senang...yang selalu tegur kita, nasihat kita kalau kita wat salah...bantu kita..bagi semangat kat kiter untuk teruskan hidup di dunia nih..ish..macam nak bunuh diri plak bunyinye...

sebenarnye nak kongsi sesuatu ngan sumer..saya dapat..sms dari seorang kawan berbunyi macam ni :

Persahabatan takkan terhakis dek CLOROX
Takkan luntur dek DYNAMO
Takkan dinyahwarna dek VANISH
Tetapi ia sentiasa harum bak DOWNY 4x
Selembut SOFTLAN dan sekekal BREEZE...

tu la dier kandungan sms nye..lepas bace sms nih..terfikir jugak..tul ker?
Persahabatan macam tuh...kelakar pun ade..bila bace msg macam ni...

Ape2 pun..kita teruskanlah ukhuwwah fillah yang terbina dengan akrab nih...




8 comments:

محمد يوسف حضاري said...

Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg telah dicari ( Saidina Ali)

Sahabat sejati umpama pohon rendang tempat kita berteduh. Dan sahabat yang sebenar ialah seorang yang dapat menerima diri anda yang sebenar.

Melawis said...

Selama ini
Kumencari-cari
Teman yang sejati
Buat menemani
Perjuangan suci

Bersyukur kini
PadaMu Ilahi
Teman yang dicari
Selama ini
Telah kutemui

Dengannya di sisi
Perjuangan ini
Senang diharungi
Bertambah murni
Kasih Illahi

KepadaMu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan
Kasih sayang kita

Kepadamu teman
Ku pohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan
Segala-galanya...

KepadaMu Allah
Kupohon restu
Agar kita kekal bersatu
Kepadamu teman
Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan

Telah kuungkapkan
Segala-galanya
Itulah tandanya
Kejujuran kita

Anonymous said...

salam.
Hidup ibarat roda dan perlu sahabat utk mengharungi. jadi perlu ada sahabat @ kawan yang sebenar( bukan talam 2 muka)

CIK FARAH said...

sayunya hani... Ish risau aku tgk ko syahdu mcm tu... Kawan ni datang dalam pelbagai bentuk so kita kena terima apa sahaja bentuk itu... so dengan itu baru kita akan jumpa kawan yang sejati..

Muslimahsolehah said...

Muhammad Yusof Hadhari..syukran..

Melawis...bestnye nasyid nih..teman sejati..

Cik Farah...aku memang tengah sayu...

bjorx said...

aku tak tau nak comment, cumanya memang confirm jiwang la...

whatever it is, b strong.b wise.

Ibnurashidi said...

Semoga kawan dan sahabat-sahabat kita mampu membawa kita ke syurga abadi..

muslimahsolehah said...

bjorx..thanks

Ibnurashidi....InsyaAllah