Thursday, April 9, 2009

Rindunyer pada wajah itu....

Rindunyer diriku pada wajah comel itu..... itulah anak bongsuku Nisa'..yang telah diculik oleh ibu bapaku sendiri..hehe...(jangan salah paham)...parent wat balik kampung..nun jauh di sana..dekat jer kalu korang nak gi Golok...penah gi tak?? ermm..rindunye..walaupun baru sehari..rindunye seperti 10 tahun tak jumpa...
Takpelah..ibu dan ayah pun kesunyian di sana...sekurang2nyer ade penyeri hidup mereka dan mendatangkan selera makan mereka berdua di kampung...tapi..aku pulak yg derita...oooohhh..
rase cam nak nyanyi lagu rindu serindunye tuh...kumpulan hape ntah...
tapi takpelah...lagi 2 minggu..Nisa' balik semula ke sini...(pujuk diri sendiri jer...skrg takde org nak pujuk2...) hmmm...
Inilah naluri hati seorang ibu rupanye..tak sanggup berjauhan dengan anak...rasenye..biarlah susah camne skalupun..asal anak2 semua dapat membesar di depan mata..korang semua tak faham...yang mane tak rase lagi la...jawatan bertauliah sebagai ibu nih...
walaupun yang lain bersamaku...tapi hidup ni..rase tak sempurna tanpa kehadiran muslimah comel nih...ingat semua gelagatnye...yang baru boleh berkata2 beberapa perkataan...
Kasih sayang seorang ibu tak dapat ditandingi walau dengan apa sekali pun.... moralnyer...sayangilah ibu kita....itu saje...


10 comments:

adik kesayangan Mu said...

Ala....comelnye anak buah c.emi nie..
windu bangat kat syifa', hakim and nisa'.
Tunggu kepulangan c.emi kat msia ok...sayang semua

Melawis said...

Comelnya Nisa...macam umminya hi..hii..Takpelah datuk dan neneknya pinjam kejap...bukan pinjam terus.

Muslimahsolehah said...

emi adikku syg...
cepat2 la balik dari sana...tinggal2 la Jordan tuh...hehe

melawis...
yerker umminye comel???hahaha..lawak je

Faris Ibrahim said...

Tu la...sapo suruh g tinggal kat kapong..
Sian kat anok tu..Pastu bilo pulop nok g ambik dio?

xiiinam said...

Ahhhhh....
shahdunya ckLah....
kalau melihat ibu dan anak dihambat rindu dan terpisah ni....


Moga Tuhan mudahkan segala urusan...
Dan rindu itu akan terungkai...

ASYIQ said...

Isk...akak terkenang time tinggalkan anak sulung kat opahnye. Masa tu kak sambung belajar...lagi 5 bulan nak final exam.

Rindu bagai nak rakkk...lepas tu tak penah dah berenggang!!!

Ibn Hajar said...

alah alah terkejutnya kena colek... mintak simpang... semoga dia menjadi anak soleheh

Muslimahsolehah said...

faris...
gtulah faris..dh terpaksa..nak wak gano...2 minggu lagi kelik smula...hehe..tu yg tak sabar nk tukar ko kpg tuh..

cKlah..
terima ksh akak...tu lah kak..hanye kiter2 yg memahami...

asyiq..
samelah kite..penah alami situasi yg tak tahu nk citer kt org..

ibn hajar..
InsyaAllah..muga anak2 ku menjadi anak yg soleh dan solehah..tu lah harapan bekalan akhirat utkku..

Hamba Ilahi said...

wah!!!!
tak sabar nak ada zuriat sendiri.
doakan yekkkk.,amin

Muslimahsolehah said...

hamba Ilahi...
InsyaAllah..aminn